28 січня 2021 року, до Міжнародного дня захисту персональних даних, асоціація Digital Ukraine зібрала за круглим столом перших представників держсектору та бізнесу, а також небайдужої спільноти для обговорення питагь з дотримання та оптимізації українського законодавства по темі захист персональних даних та впровадження правил міжнародного регламенту з GDPR. ВАКЦ в особі президента Тетяни Шалиги також взяли участь у дискусії.
Тетяна Шалига переконана, що крім відповідного законодавства про захист персональних даних потрібні налагоджені структури, що будуть забезпечувати моніторинг його виконання та застосовувати санкції до порушників. «Обов’язок держави – побудувати таку інфраструктуру, яка б гарантувала громадянам України, що їхні персональні дані будуть використовуватися лише тими компаніями, яким вони надали на це дозвіл», — наголосила президентка.
Модератором дискусії виступила Ксенія Захарченко, віце-президент зі стратегічного маркетингу, директор департаменту бренд-програм і комунікацій ICC Ukraine 2018–2019 рр. Єгор Чернєв, представник Комітету Верховної Ради України з питань цифрової трансформації повідомив, що розпочато роботу над створенням нового Закону України «Про захист персональних даних», який базуватиметься на оновленій Конвенції про захист фізичних осіб у зв’язку з автоматизованою обробкою персональних даних. Про приклади європейських кейсів розповіла Олена Колченогова, голова комітету із захисту даних асоціації Digital Ukraine, сертифікований Data Protection Officer. «З точки зору здорового глузду, на 95% захист персональних даних — це захист приватної особи в діалозі з державними і субдержавними органами», — наголосив Валентин Калашник, президент Української асоціації директ-маркетингу. Про захист персональних даних у чутливих сферах бізнесу розповів Станіслав Коваленко, офіцер із захисту даних авіакомпанії «Міжнародні Авіалінії України», голова Data Privacy комітету International Advisers Association. На його думку, не всі норми GDPR можна застосовувати в Україні, виходячи з безкультур’я в обробці та захисті персональних даних, що побутує у нас — від державних органів до комерційних підприємств. Про досвід обробки персональних даних при впровадженні платіжних технологій у послугах «Укрзалізниці» розповів Андрій Малахов, керівник проектів проектного офісу «Укрзалізниці». Він повідомив про запуск нового продукту – власних чат-бот каналів у Viber та Telegram, за допомогою яких пасажири можуть оформити чи повернути придбаний проїзний квиток та отримати додаткову інформацію, що стосується перевезень. «Справжній бізнес бере персональну інформацію у клієнта для того, щоб побудувати продукти і процеси, які б спрощували життя для людей, які не мають часу стояти в чергах», – підкреслив Андрій Малахов. Натомість Євген Поремчук, голова ГО «Електронна республіка», радник Міністра інфраструктури з ІТ, Член Громадської Ради при Міністерстві цифрової трансформації України не поділяв оптимізму учасників круглого столу. На його думку ситуація з персональними даними в Україні катастрофічна, а закон про захист персональних даних абсолютно не робочий і свідченням цього є те, що персональні дані мільйонів українців можна вільно купити в інтернеті.
У роботі круглого столу також взяли участь представники крупного українського бізнесу, зокрема Сергій Богарада, Head of Privacy Tickets.ua, Ірина Козлова, спеціаліст з управління інформаційною безпекою та захисту персональних даних Медичної мережі «Добробут» та Руслана Округ, Data Protection Officer «Райффайзен Банк Аваль». І хоча через карантинні правила організатори були вимушені обмежити кількість учасників у залі, та зібрали за столом лише спікерів і представників преси, але в онлайн-трансляції взяли участь понад 350 слухачів, які задавали напрям дискусії своїми питаннями.